tirsdag 29. oktober 2013

Restitusjonsdag ble smertedag

Idag var planen å stikke nedom og se på vinterens første Gå-jogg. Men, når jeg først kom ned til start glemte jeg at bena kjentes ut som tømmerstokker og betalte de 30kr som trengs for å delta. Løpet fra søndag satt virkelig i.
Yngre utgave
Ettersom jeg aldri har deltatt før, var taktikken enkel, finne en rygg og henge med inn til mål. Det viste seg at Rune Thomassen også deltok og han tok teten fra start og holdt et for meg drepende tempo. Selv om løypa bare var 4,14km ble det 4,13km med smerte i låra.
Første km gikk unna på 3.25, da ga jeg første luke. Men, jeg skulle jo henge på, så opp i rygg igjen. dette skjedde nok et par tre ganger til. Når jeg så på klokka at det bare var 400m igjen satte jeg inn nådestøtet, heldigvis kunne ikke Rune svare og jeg kunne løpe inn til seier.

Et moro løp som gikk stort sett på asfalt ved Mjøsas bredd. Sluttiden 14.19 (snittfart 3.27) er visstnok også løyperekord av det jeg kunne se av tidligere tider.

RESULTATER GÅ-JOGGEN VINTER, 1.LØP 29.10.13 (topp-5):

1) Ove Haugereid Hamar Skiklubb (M25-29år) 14.19
2) Rune Thomassen Hamar Skiklubb (M40-44år) 14.22
3) Reinert A.Rinvold Veldre (M45-49år) 15.09
4) Eli Gjermundsh. Pedersen Nybygda IL (K25-29år) 15.15
5) Pål-Erik Langøigjelten Hamar Skilubb (M45-49år) 15.17
 

4 kommentarer:

  1. Nydelig restitusjonsøkt, nesten på Hanssen-nivå!

    SvarSlett
  2. Flott innsats Ove. Sterk seier!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det bildet øverst tatt inne i Leangenhallen etter ei classic 10x1000m økt?

      Slett
    2. Takk! Det stemmer. Tipper du drar kjensel på de lukrative trøyene vi hamstret på XXL for 29,-.

      Slett