torsdag 6. mars 2014

23.plass i Antalya O days

Nå som kroppen endelig var igang igjen var passet det bra med 3 orienteringsløp i Tyrkia.

Arrangementet i Antalya var 3 mellomdistanser. Det gikk gradvis bedre og bedre for meg. Siste dagen fikk jeg virkelig flyt og er fornøyd. Plasseringene 58, 24, 21 sier sitt om det. Fullstendige resultater:

Her er kartet fra 1.dag:

Mellomdistanse Beycik
Som min rute viser ble det mye småbom i det svært steinete terrenget. Må nok skjerpe meg på kompasslesinga. Mye feil ut fra postene.



I Tyrkia fikk jeg løpt mange økter og kan si at jeg aldri har hatt så mange løpeøkter før iløpet av ei uke. Selv om mange av disse øktene var svært korte.




Her er kartet fra 2.dag:
 

Det ble mye mer nøyaktig orientering 2.dagen. Kun en superbom på rundt 4min på 4.post ødela mye av løpet. Jeg ble på vei til 5.post tatt inn av Nydalen løper Jostein Andersen som jeg hang sammen med til 8.post der han plutselig stoppet opp og begynte å gå. Deretter ble jeg mer trygg på egne valg.
En tøff bakke ble forsert 2 ganger. Mye bedre terreng for meg dette.











 

Supersprint i Olympos. Høy fart innebar mye småbom. Spesielt veivalget til 8.post ble sjebnesvangert. Mye blod!

Gjengen jeg var med på tur er med her: Jeg ble ikke med på bildet, da det skulle gå uten trøndere. Dette var etter supersprint i antikke ruiner i Olympos.
Største utfordringa i Tyrkia var grønt områder og løse hunder. Heldigvis møtte jeg kun grønt områder, men ble stående bom fast i virkelig tornekratt et par ganger.










Siste dagen gikk det også best. Løypa var ganske enkel men med endel småfeller. Jeg bomma litt på 7.post ellers sprang jeg rundt 2 tagget gjerde et par steder da jeg trodde sprintnormen også gjaldt distanseorientering. Dette gjorde nok et minutt ihvertfall totalt. Herlig med et bad etter målgang i Middelhavet



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar